سئو به خاطر تاثیر بسیار  آن به عنوان یکی از روش های بازاریابی شناخته می شود. هدف اصلی سئو، پیشرفت سایت در لیست نتایج موتور های جستجو می باشد که با افزایش ورودی های هدفمند میزان فروش را افزایش می دهد.

با اینکه مزایای سئو بسیار زیاد هست اما ما بخشی از مهمترین آنها رو در اینجا آوردیم.

مزیت های سئو

1. قیمت سئو نسبت به تبلیغات گوگل و سایر روش های PPC کمتر می باشد

لیست شدن طبیعی سایت در نتایج جستجو رایگان می باشد. زمانی سایت شما به واسطه سئو در صدر نتایج جستجو قرار میگیرد، برای گرفتن کلیک از کاربران نیازی به پرداخت مبلغی به گوگل ندارید. این موهبتی میباشد که از طریق سئو به سایت شما افزوده می شود. از طریق کمی تلاش و پرداخت هزینه های نه چندان زیاد سئو، میشه به افزایش ترافیک سایت پرداخت. نیازی به پرداخت چندین دلار به ازای هر کلیک از کاربران نمی باشد. همچنین برخلاف تبلیغات های پولی وب، ترافیک سایت شما پس از اتمام بودجه تبلیغات با کاهش  روبرو نمی شود. سئو موجب می شود که شما از نیاز به تبلیغات اینترنتی رهایی پیدا کنید.

2. سئو سبب افزایش ترافیک سایت می شود

با استفاده از نرم افزارهای آمارگیر می توانید افزایش قطعی ترافیک سایت پس از سئو را مشاهده نمایید. این روش یکی از کاربردی ترین راه های تلاش برای موفقیت سایت می باشد. نتایج مثبت سئو فورا دیده نمی شود اما دیدن آن خیلی هم زمان نمیبرد. افزایش ترافیک به صورت پایداری خواهد بود و با استفاده از ابزارهای مربوطه می توانید آن را مشاهده کنید. افزایش ترافیک موجب بازدید هر چه بیشتر کاربران از سایت گشته و در نتیجه فروش وب سایت پیشرفت می کند.

3. سئو سبب افزایش اعتبار برندتان میشود

کاربران به نتایج صفحه اول گوگل اعتماد دارند و با استفاده از سئو می توانید در این لیست باشید. در نتیجه برند شما مورد اعتماد آنها واقع میشود. هر چه در نتایج جستجو رتبه های پایین تری را کسب کنید، از اعتماد کاربران به شما کاسته میشود. اگر گوگل جایگاه بالایی را برای سایت شما در نظر بگیرد، ارزش و اعتبار برند شما نیز افزایش می یابد. تبلیغ ها معمولا آزار دهنده می باشند و کاربران به آن توجه زیادی نمیکنند. بسیاری از کاربران نیز نرم افزارهای بلاک کننده تبلیغ در مرورگر هایشان نصب کرده اند تا تبلیغات را مشاهده نکنند.

4. سئو در مقایسه با تبلیغات سنتی، بازگشت سرمایه بیشتری دارد

وقتی 1000 کاربر از طریق تبلیغات کلیکی کسب می نمایید، 2% از آنها احتمال دارد به مشتری سایت تبدیل شوند. اما اگر همین تعداد کاربر از طریق سئو وارد سایت شوند، 4% آنها احتمالا به مشتری تبدیل می شوند. در نتیجه بازگشت سرمایه شما با سئو بیشتر می باشد. بیشتر بودن نرخ تبدیل سایت یکی از مزایای سئو می باشد که قابل قیاس با دیگر روش های بازاریابی نمی باشد. گوگل سایت شما را در کلمه ای که سئو کرده اید در نتایج جستجو نشان میدهد. در نتیجه کاربرانی که به دنبال محصولی هستند که شما نیز آن را در اختیار دارید، سایتتان را از طریق گوگل مشاهده می کنند. تبلیغات می تواند در هر کجا و برای هر کسی نمایش داده شود و حقیقتا بسیاری از کاربران نیز به آن توجهی نمی کنند. معرفی سایت شما از طریق گوگل ارزش بیشتری نسبت به معرفی از طریق روش های تبلیغاتی دارد.

5. رقبای شما هم در حال انجام سئو می باشند

سئو میدانیست که در حال بزرگ شدن می باشد و هر روز افراد بیشتری با مزایای سئو و بهینه سازی سایت آشنا می گردند. رقبای شما این را میدانند و در حال انجام سئو برای بهره بردن از مزایای این راه هستند. در نتیجه آنها زودتر از شما وارد میدان می شوند و رتبه های بهتری نسبت به شما دریافت می کنند. حتی اگر سایت شما خدمات بهتر و قیمت مناسب تری را نمایش دهد، باز هم گوگل تمام ترافیک را به آنها میدهد. استخدام یک شرکت سئو یا به خدمت گرفتن یک سئوکار همان کاریست که شما نیاز به انجام آن دارید تا از رقبای خود پیشی بگیرید.

6. سئو سبب ارتقای کلاس کسب و کار شما می شود

سئو سبب ارسال روزانه هزاران کاربر به سایت شما می شود. این مسئله موجب می شود که احتمالا نیاز به سرور قوی تر برای پاسخ بهتر به همه درخواست ها داشته باشید. ممکن است با پیشنهاداتی از طرف کاربران درباره نوع محصولات خود و نیازهای آنان برخورد کنید. سئو در واقع سرمایه گذاری بزرگی برای برند شماست و همان چیزیست که برای ارتقا کلاس کسب و کار خود به آن نیاز دارید.

7. سئو موجب برجسته شدن شما در بین 250 میلیون وبسایت حال حاضر اینترنت می شود

بیش از 250 میلیون وبسایت در اینترنت وجود دارند و هر روز نیز این تعداد افزایش پیدا می کند. مطمئنا قد بلند کردن در بین این همه سایت کار بسیار دشواری است، مخصوصا اگر کالا و خدمات شما جز موارد بسیار رقابتی باشد. با استفاده از سئو می توانید نام برند خود را در بین این همه وبسایت برجسته تر نمایید و به راحتی به افزایش فروش و درآمد خود بپردازید.

8. 60% کلیک ها شامل اولین نتیجه گوگل می شود

این مسئله بدین معنی میباشد که تنها 40% کلیک ها به هزاران سایت از نتیجه دوم به بعد میرسد. قرار دادن سایت در نتایج ابتدایی گوگل می تواند سبب کسب هزاران هزار بازدید از سوی کاربران شود. سئو ابزاری است که به سایت شما کمک می کند تا در صدر نتایج جستجو قرار گیرید و از مزایای این حالت بهره مند شوید.

9. سئو موجب افزایش داده های شما می گردد

با استفاده از سئو شما می توانید داده های مربوط به مشتریان را کسب کنید. با استفاده از کلمات مورد جستجوی کاربران و پیدا کردن بیشترین موارد جستجو می توانید نیازهای کاربران را درک کرده و محصولات متناسب با آن عرضه نمایید. از این طریق می توانید کلمات پر جستجویی که رقابت کمتری در آن وجود دارد را شناسایی کرده و به فروش ماهانه خود اضافه کنید. داده های مشتریان در این صنعت بسیار با ارزش است و به راحتی کسب نمی شود. با استفاده از ابزارهای سئو می توانید آن را کسب کرده و با به کار انداختن آن در کسب و کار خود، از مزایای آن بهره ببرید.

10. نتایج کسب شده از سئو ماندگار است

برخلاف روش های تبلیغاتی، نتایج کسب شده از سئو ماندگار است. این نتایج برخلاف تبلیغات اینترنتی، با قطع شدن بودجه، به صورت ناگهانی از بین نمیروند. البته جای تذکر دارد که برای ماندن در نتایج حال، نیاز به انجام اقداماتی می باشد. اما اگر در جایگاه های بالای گوگل قرار بگیرید، افراد دیگر نمی توانند به راحتی آن را از شما بگیرند.

منبع: شرکت سئو مهام