در این مقاله قصد دارم به شما بگم که لینک ساختن چیست و چه لینک هایی به درد سایت شما میخورند و میتوانند سایت شما را به بالاترین رتبه های گوگل برساند و چرا لینک ساختن در سئو 2021 مهم است.

لینک ساختن چیست؟

ایجاد لینک یا به اصطلاح بک لینک نیز به آن میگویند برای بهبود یک وبسایت با هدف بهبود برای موتور جست و جو استفاده میشود.

استراتژی های متداول لینک سازی شامل بازاریابی محتوا،ساخت ابزارهای مفید،ارتباط با ایمیل،لینک سازی شکسته و روابط عمومی است.

چرا لینک سازی پر اهمیت است؟

برای درک این موضوع باید برگردید به روزهای اولیه گوگل و سایت هایی که در رنک های بالا بودن رو بررسی کنید.

به گذشته برگردیم و نگاهی به موتور های جست و جو برتر در ان موقع بندازیم مثل yahoo , ویستا و آلتا انها صد در صد نتایج خودرا صرفا بر اساس محتوای یک سایت دسته بندی میکردند.

حال بیایید وارد google شویم الگوریتم معروف PAGE RANK بازی را تغییر داد و به جای تجزیه و تحلیل محتوای مطلب شما به بررسی تعداد صفحات مرتبط با ان پرداخت.

مثالی از GOOGLE page rank

 

شرکت سئو

بله همانطور که میبینید روند رنک دهی به سایت ها فرق کرده و 20 سال بعد هم لینک سازی اصولی بهترین روش برای رنک گرفتن از صفحات گوگل هستند.همانطور که گفته شد با اضافه شدن الگوریتم های جدید مثل گوگل پنگوئن روی کیفیت لینک هایی که شما ساخته اید تمرکز میکنند نه روی تعداد لینک هایی شما ساخته اید.

ممکن است از خود بپرسید لینک با کیفیت چیست؟ چگونه میتوان انهارا ساخت این بحث را اجازه بدهید روی مقاله بعدی بررسی کنیم پس باما همراه باشید.