مشاغل به آرامی روی فناوری هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کنند تا بتوانند رشد کنند، تا هوشمندتر و کارآمدتر شوند. سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی به عنوان یک فناوری با هیجان خاصی روبرو نشده است، اما یک نشانه مثبت از پذیرش نسبت به فناوری هوشمند در اینترنت وجود دارد.در میان بسیاری از مزایای مرتبط با هوش مصنوعی، مهم‌ترین آن توانایی پیش‌بینی و توصیه است که در نهایت به سود هر صنعت در خارج از آن کشور می‌رسد. علاوه بر این، هوش مصنوعی به بهبود تلاش‌های بازاریابی کمک می‌کند، مکالمه با کاربران را آغاز می‌کند و همچنین تعامل کاربر را افزایش می‌دهد. با اتوماسیون و در دسترس بودن اطلاعات دقیق، همه صنایع می‌توانند با کاربردهای هوش مصنوعی پیشرفت کنند. ما در حال حاضر شاهد روندهای شدید و مشخصی در سال ۲۰۲۰ هستیم که هوش مصنوعی را در بر می‌گیرد و راه حل‌های باورنکردنی برای مشاغل ارائه می‌‌دهد.

استفاده از روش سنتز داده‌ها

هوش مصنوعی برای معرفی و تقویت سیستم‌های مختلف به روش‌های یادگیری عمیق و یادگیری ماشینی وابسته است. مدل‌های از قبل آموزش دیده که با استفاده از روش‌های یادگیری عمیق ساخته شده‌اند، وابستگی زیادی به داده‌های دنیای واقعی دارند. با این حال، به دست آوردن به موقع داده‌ها و مدیریت تلفیق آن در سیستم‌های موجود می‌تواند یک چالش باشد. به همین دلیل هوش مصنوعی به سمت داده‌های جدید و بهتر در حال پیشرفت است.
به جای فراخوانی داده‌های زمان واقعی، هوش مصنوعی روی روش‌های سنتز داده کار می‌کند. در این حالت، داده‌هایی که از قبل در دسترس هستند برای ایجاد داده های جدید استفاده می‌شوند. به عنوان مثال، اگر ویدئویی از رانندگی با اتومبیل خود به اشتراک بگذارید، داده‌های کافی برای درک نحوه رانندگی شخصی و مشکلات احتمالی آن‌ها ثبت شده است. با شبیه‌سازی این داده‌ها و استفاده از آن به عنوان پایه و اساس مشاغل می‌توانند روش‌های جدید و کارآمدی را در خودرو وارد کنند. این فقط یکی از روش‌های استفاده از روش سنتز داده است.

نظارت بهتر بر تجارت

وقتی صحبت از اتوماسیون فرآیندهای تجاری می‌شود، اولین فکر ما تولید و سایر فرآیندهای صنعتی است که زمان و انرژی زیادی را به خود اختصاص می‌دهند. فرآیندهای تجاری با استفاده از ربات‌هایی که می‌توانند مکانیزم‌هایی را به کار ببرند که زمان زیادی را صرف می‌کنند، بسیار آسان و بدون دردسر است. خوشبختانه، فن‌آوران موفق به ورود هوش مصنوعی به بخش‌های صنعتی شدند.
امروزه از هوش مصنوعی برای شروع اتوماسیون در فرآیندهای مکانیکی تکراری و بالقوه پرهزینه استفاده می‌شود. فعالیت‌های منظم تجاری مانند پر کردن فرم ها، مدیریت مدارک، اسناد و غیره می‌تواند از طریق هوش مصنوعی به صورت خودکار انجام شود و نتیجه آن کار سریع‌تر و دقیق‌تر خواهد بود. ربات اتوماتیک فرآیند ممکن است به زودی بخشی از تمام فرآیندهای تجاری باشد، تقریبا همه کارهای اداری را اداره می‌کند. در نتیجه، مشاغل قادر خواهند بود بیشتر روی وظایف اصلی خود تمرکز کنند.

فرصت‌های شخصی‌سازی در زمان واقعی

شناختن مشتری در زمان واقعی و تایید نیازهای وی و بر این اساس ارائه خدمات یا محصولات به وی با استفاده از هوش مصنوعی امکان پذیر است. هوش مصنوعی توانایی تعامل در زمان واقعی با مشتریان و مطالعه رفتار خرید را دارد تا بر این اساس محصولات یا خدمات بالقوه جذاب را تعریف کند. بسیار مهم است که این تعاملات شخصی در زمان واقعی اتفاق بیفتد تا از توصیه‌های مشتری استفاده شود و آن‌ها را درگیر خود کند. هنگامی که یک کاربر به یک محصول خاص علاقه‌مند باشد، هوش مصنوعی با او ارتباط برقرار می‌کند تا پیشنهادهایی را ارائه دهد. تعداد گزینه‌های شخصی‌سازی مشاغل همچنان در حال افزایش است.

افزایش دستگاه‌های مجهز به هوش مصنوعی

سال آینده شاهد تکثیر در دستگاه‌های مجهز به هوش مصنوعی خواهیم بود. در واقع، متوجه خواهید شد که کل هزینه برای اجرای دستگاه‌های مجهز به هوش مصنوعی کمتر خواهد بود و دستگاه‌هایی که رابط و اتوماسیون انسانی را ارائه می‌دهند، افزایش می‌یابد. دستگاه‌های مجهز به هوش مصنوعی فرصت‌هایی را در دنیای تجارت افزایش داده‌اند که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت. ایجاد مستمر دستگاه‌هایی که همراه هستند و همراه با افزایش علاقه به اتوماسیون توسط کاربران می‌توانند منجر به حذف کارهای اغلب وقت گیر شوند.
از ابزارهای خانگی گرفته تا ابزارهای مدیریت بهره‌وری مربوط به کار، در آینده نزدیک می‌توان بیشتر موارد را با هوش مصنوعی تامین کرد. در حال حاضر، مشاغل در حال سرمایه‌گذاری در ساعت‌های مجهز به هوش مصنوعی، تلفن‌های همراه و سایر دستگاه‌ها و راه‌حل‌ها هستند که می‌تواند به دستیابی به کارها در زمان واقعی کمک کند و دقت داده‌های موجود برای تصمیم‌گیری‌های اصلی را افزایش دهد.

دقت در بهداشت و درمان

صنعت مراقبت‌های بهداشتی در نتیجه استفاده از هوش مصنوعی کاملا سریع خواهد شد. با افزایش دقت داده‌ها و توانایی‌های تشخیص زمان واقعی، مراقبت‌های بهداشتی توانایی‌های عالی را نشان می‌دهد. ابزارهای تشخیصی مجهز به هوش مصنوعی می‌توانند در مراحل اولیه به تشخیص سرطان سینه و سایر بیماری‌های حیاتی کمک کنند و حتی برنامه درمانی متناسب با هر بیمار را درمان کنند.
داده‌های تشخیصی که از MRI ​​، CT و سایر انواع اشعه X در دسترس است، وقتی فناوری هوش مصنوعی روی آن اعمال شود دقیق تر خواهد شد. تعداد کمی از شرکت‌ها حتی کاربردهای هوش مصنوعی را در تصویربرداری پزشکی پیدا کرده‌اند. برنامه‌های یادگیری ماشینی وجود دارد که فناوری تصویربرداری پزشکی بهتر و نتایج تشخیصی را بهبود می‌بخشد.

تقویت امنیت سایبری

هوش مصنوعی به زودی می‌تواند با امنیت سایبری ادغام شود و راه حل‌های امنیتی فشرده‌ای را برای کاربران نهایی فراهم کند. رهگیری و جلوگیری از فیشینگ در بداهه‌پردازی الگوریتم‌ها و پیشرفته‌تر ساختن آن‌ها، فناوری هوش مصنوعی توانایی‌های امنیتی همه سیستم‌ها را تقویت می‌کند. در آینده، هوش مصنوعی قادر خواهد بود پیش‌بینی کند که معامله‌ای جعلی یا حقیقی است. بنابراین از انواع جرایم اینترنتی جلوگیری کرده و هوشیاری سیستم را افزایش می‌دهد. این امر با توجه به این واقعیت که اکثر معاملات دیجیتالی هستند، ضروری‌تر شده است و جلوگیری از نقض داده‌ها و بهبود همکاری داده‌ها برای ما مهم شده است.

تلفیق تشخیص چهره

تاکنون، فقط چند مکان اجباری است که بایومتریک مانند تشخیص چهره را به عنوان اقدام امنیتی در نظر بگیرد. کشورهای بیشتری خود را برای استفاده از فناوری تشخیص چهره و تقویت اقدامات امنیتی خود آماده می‌کنند. هوش مصنوعی برای شناخت افراد و همچنین شناختن انسان‌ها یا ربات‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. الگوریتم‌های یادگیری عمیق در حال تنظیم هستند تا اطمینان حاصل شود که این فناوری فراتر از تشخیص منظم چهره است و بیشتر به درک واقعی آن‌ها منجر می‌شود.

 با هوش مصنوعی تعامل داشته باشید

در آینده نزدیک، هوش مصنوعی از بسیاری جهات با ما تعامل خواهد کرد. برخی از آنها از قبیل Chatbots در حال حاضر موجود است، در حالی که تعدادی دیگر می‌توانند در آینده نزدیک معرفی شوند. دستیاران مجازی یا Chatbots ممکن است به یک امر عادی تبدیل شود، زیرا ممکن است مشاغل در مقایسه با استخدام افراد ماهر برای کار، مقرون به صرفه‌تر و کارآمدتر باشند. در نهایت کاربران نهایی در آینده نزدیک با ربات‌ها و دستگاه‌های مجهز به هوش مصنوعی و نه با انسان‌های واقعی مکالمه می‌کنند. دستگاه‌های هوش مصنوعی آموزش داده می‌شوند تا به روشی شبیه انسان تعامل داشته باشند و قادر به جستجوی درخواست‌های شما در زمان واقعی باشند.
هوش مصنوعی آینده کسب و کارها را بهبود می‌بخشد و تعاملات با کاربران نهایی را بهبود می‌بخشد. هوش مصنوعی این توانایی را دارد که چگونگی مکالمه واقعی، نحوه تفسیر داده‌ها و همچنین استفاده از داده‌ها برای دستیابی به بینش بهتر و تصمیمات بهتر را بهبود بخشد. این روندها کسب و کارها را یک درجه بالاتر می‌برد و معیارهای جدیدی را برای چگونگی تجسم تجار و نیاز کسب و کارها به کار می‌بندد. با اتوماسیون و در دسترس بودن اطلاعات دقیق، همه صنایع می‌توانند با هوش مصنوعی پیشرفت کنند.