الگوریتم دزد دریایی ( google pirate ) در سال 2012 برای مقابله با سرقت محتوا ، ویدئو و تصاویر یا حتی نرم افزارهای قفل شکسته ارائه شد و اما هدف آن چیست ؟ مقابله با وبسایتها یا افرادی که قوانین کپی رایت را نقض می کنند. سالهاست که در حوزه رسانه و سرگرمی ، چنین قانونی وجود دارد و مالکیت بر اثر به عنوان یکی از حقوق اصلی ناشر یا تولیدکننده درنظر گرفته می شود و هر فردی که این قانون را نقض کند با جریمه های سنگین مواجه خواهد شد. البته الگوریتم دزد دریایی در سال 2014 بروزرسانی شد و از آن تاریخ مجددا تغییرات و آپدیت های بیشتری را به خود دیده است.

متاسفانه در اینترنت که نظارت کمتری بر فعالیت وبسایت ها وجود دارد و امکان نقض حق مالکیت محصول یا محتوا راحت تر اتفاق می افتد ، حقوق بسیاری از ناشرین ، وبسایت ها و تولید کنندگان در خطر است و امکان دارد کسب درآمد و کسب و کار آنها را تحت شعاع قرار دهد.

با مطالعه این مقاله علاوه بر آشنایی کامل با الگوریتم دزد دریایی و اهمیت آن، به پاسخ سوالات زیر نیز می رسیم:

اگر ویدئو یا تصویر یا محتوای از سایت شما بدون اجازه روی سایت دیگری منتشر شود چه باید کرد؟

اگر محصول (مثل ویدئو یا نرم افزار و..) بصورت رایگان روی وبسایت دیگری برای دانلود قرار داده شود چه کنیم؟

چگونه مالکیت خود بر تولیدات یا محصولات ارائه شده در اینترنت را ثبت کنیم؟

الگوریتم دزد دریایی چیست ؟

مطابق اکثر الگوریتم های مهم گوگل که با حرف P شروع می شوند ( مانند پاندا panda ، کبوتر pigeon ، پنگوئن penguin ) اگوریتم دزد دریایی pirate نیز با حرف p شروع می شود و به نظر می رسد انتخاب نام الگوریتمهای گوگل براساس تفکری خاص انجام شده است. البته دزد دریایی در بررسی متن و محتوای نوشتاری کمی شبیه به پاندا عمل می کند. پیشنهاد می کنیم لینک نقش الگوریتم پاندا در رتبه بندی گوگل را برای آشنایی بیشتر مطالعه نمایید.

گوگل با راه اندازی الگوریتم دزد دریایی ، تمامی حقوق یک ویدئو ، کلیپ ، مقاله ، صوت با تصویر را متعلق به وب سایت اصلی که آنها را منتشر کرده می داند و درصورت مشاهده کپی برداری غیرقانونی و بدون مجوز ناشر اولیه ، آنها را از نتایج حذف خواهد کرد. در این مقاله دقیقا به شما توضیح می دهیم که دزد دریایی گوگل چگونه محتوای دزدی را شناسایی و جریمه می کند. همچنین نکاتی راجع به روش های جلوگیری از سرقت محتوای سایت را بیان می کنیم.