یکی از سوالاتی که اغلب افراد می پرسند این است که آیا لینک سازی در سرویس های وبلاگ دهی سبب جریمه گوگل می شود؟ آیا گوگل متوجه غیر طبیعی بودن لینک سازی ما خواهد شد؟ در ادامه این مقاله از شرکت سئو مهام همراه ما باشید تا به بررسی این سوالات بپردازیم.

آیا استفاده از سرویس های وبلاگ دهی برای لینک سازی خوب است؟

پاسخ به این سوال این است که اگر خودتان تجربه و تخصص کافی در زمینه لینک سازی دارید می توانید این کار را انجام بدهید، در غیر این صورت انجام این کار بسیار سخت است. در حقیقت اگر سئو کار نیستید و یا تجربه کافی را ندارید لینک نساختن در سرویس های وبلاگ دهی بهتر از لینک سازی غیر اصولی و غیرطبیعی در آن هاست.

در صورتی که حرفه ای کار نکنید گوگل خیلی زود متوجه غیرطبیعی بودن کار شما می شود و اقدام به جریمه الگوریتمی سایت شما می کند. متاسفانه افراد زیادی بوده اند که به سبب شناخت نادرستی که از لینک بیلدینگ داشته اند اقدام به لینک سازی با روش های مختلف کرده اند که نتایج وحشتناکی را به همراه داشته است.

جریمه یا پنالتی گوگل برای لینک سازی چگونه است؟

امروزه الگوریتم های زیادی توسط گوگل ایجاد شده اند که یکی از مهم ترین الگوریتم های گوگل، پنگوئن نام دارد که به بررسی لینک های سایت های موجود در بستر اینترنت می پردازد. بسیاری از افراد بر این باورند که هنگام جریمه گوگل حتما پیامی برای آن ها خواهد آمد، اما همیشه اینطور نیست. به طور کلی ما دو نوع جریمه توسط گوگل داریم:

  • جریمه دستی 
  • جریمه الگوریتمی

در حالت جریمه رسمی کمی کار راحت تر است و شما می توانید با مکاتبه با گوگل از طریق گوگل وبمستر نسبت به رفع جریمه اقدام نمایید.

اما در پنالتی الگوریتمی این چنین نیست. شما باید برای رفع این چیز هایی که از نظر گوگل غیرطبیعی شناخته شده است و سبب جریمه شده است را رفع کنید. یکی از مهم ترین آن ها لینک ها هستند که اغلب مجبور به disavow آن ها می شویم.

اگر سوالی در این زمینه دارید می توانید در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید.

بیشتر: