SMM یا Social Media Marketing همان بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی می باشد. هر فعالیتی که شما از طریق شبکه اجتماعی برای جذب مشتری انجام می دهید SMM گفته می شود. بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی سخت تر از بازاریابی از طریق موتور های جستجو می باشد. البته لازم به ذکر است که همیشه هم این گونه نمی باشد و بستگی به نوع فعالیت هم دارد. اطلاعات تعرفه شبکه های اجتماعی
نمونه های بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی
به طور مثال شبکه اجتماعی Linkedin یکی از شبکه های جذب مشتری می باشد. در این شبکه اجتماعی که مبتنی بر تخصص و مهارت است، شما با همکارانتان، ارتباط برقرار می کنید و هر کس در چرخه ای از اتصال ها قرار می گیرد و این ارتباطات منجر به جذب مشتری می شود. زیرا کسانی که به شما نیاز دارند به راحتی شما را می بینند و با فعالیت شما آشنا می شوند.
اگر شما برای فعالیت و تخصص خود از شبکه های اجتماعی مثل گوگل پلاس ، فیس بوک ، اینستاگرام استفاده کنید و محصول یا خدمات خود را در این شبکه ها به اشتراک بگذارید و آدرس شبکه اجتماعی خود را در جای دیگری تبلیغ کنید در واقع شما از بازاریابی شبکه اجتماعی استفاده کرده اید.
فرایند های زیادی برای جذب مشتری از طریق شبکه های اجتماعی باید طی شود که در ایران به مراتب دشوار تر از کشور های توسعه یافته است.
موتور های جستجو به خصوص گوگل سعی کرده اند که نقش شبکه های اجتماعی را در سئو پررنگ تر کنند.اما هنوز در میدان عمل، نقش شبکه های اجتماعی در سئو به جایی که باید برسد نرسیده است.در آموزش SMO به رابطه سئو و شبکه های اجتماعی، می پردازیم.
چگونگی موفقیت در بازاریابی شبکه ای SMM
- افزایش ارتباط با کاربران
- بالا بردن ترافیک وب سایت
- شناساندن برند محصولات خود به دیگران
- افزایش رویت پذیری و میزان شهرت یک برند در میان کاربران
- ایجاد روشی برای تبدیل سریع کاربران به مشتریان در مدت کوتاه
مزیت های استفاده از SMM
مزیت های شبکه های اجتماعی میتواند به روش های مختلفی تعریف شود آن هم به این دلیل است که اهمیت آن از زوایای مختلفی مورد بررسی قرار میگیرد. در ادامه چندین مزیتی که شما از بازاریابی شبکه های اجتماعی برای برندتان انتظار دارید را برایتان آورده ایم:
- داشتن مخاطبین هدفمند
- دسترسی مستقیم به مخاطبین
- افزایش آگاهی از برند
- هزینه پایین اجرا
- افزایش فروش وسرنخ
- ایجاد ارتباط با افراد مختلف
هر چقدر شما فعالبتتان در شبکه اجتماعی بیشتر باشد به هدف تجاری کسب و کار خود نزدیک تر خواهید شد چون اینگونه قادر هستید کسبو کار خود را به افراد بیشتری بشناسانید.