نرخ پرش (Bounce rateبه درصدی از کاربرانی اشاره دارد که فقط یک صفحه از سایت را مشاهده می‌کنند و سپس از آن سایت به هر دلیلی خارج می‌شوند و هر چه درصد آن کمتر باشد اصولا بهتر است و به معیار حضور زمانی بازدید کننده در سایت بستگی ندارد. نرخ پرش(Bounce rate) یکی از فاکتورهای مهم در سئو و همینطور تجربه کاربری است.

 Bounce rate از نگاه Google Analytics کمی متفاوت و دقیق‌تر است، از نگاه گوگل اگر کاربری فقط یک  Interaction )اثر متقابل) رخ دهد، بانس ریت (Bounce Rate) برای آن کاربر ایجاد می‌شود.

اکثرا میگویند که بانس‌ ریت زیر 40% خوبه و بالای 70% بده. و بین 40 و70 درصد متوسط است. اما درواقع به نوع سایتتون بستگی دارد.

نکته دیگر  اینست که  Bounce rate  یه معیار در بین ده ها معیار دیگه است. (امروزه حداقل ۲۵۰ معیار مختلف در سئو داریم). مثلا وقتی دارین Bounce rate رو چک می‌کنین حتما باید حواستون به این موضوع باشه که چه درصدی از کاربرهاتون از طریق موبایل هستند. (نرخ بانس ریت توی کاربرهای موبایلی به صورت طبیعی بیشتراست)

یا برخی سایت‌ها مقاله های آموزشی سئو آن‌ها طولانی است و کاربران اکثرا در همان صفحه طولانی و پرمحتوا نیازهای خود را رفع می‌کنند و سایر صفحات را مشاهده نمی‌کنند که این موضوع باعث بالا رفتن Bounce rate نیز می‌شود.

در نتیجه:

وقتی Bounce rate سایتی بالاست ، نشان میدهد که کاربر با سایت تعامل برقرار نکرده است. پس این احتمال وجود دارد که محتوای سایت مورد نیاز کاربرنبوده است. هدف گوگل همیشه این است که محتوایی رو به کاربر پیشنهاد بدهد که متناسب‌ترین چیز با خواسته کاربر است.

همیشه درنظر داشته باشید که گوگل یه بیزینس با میزان درآمد بسیار بالا به شهرتش و میزان رضایت کاربرهایی که سرچ می‌کنن وابسته است. بنابراین اگرسایت شما اون محتوایی که کاربر نیاز دارد را نداشته باشد شما تو اون محتوا نمره پایینی می‌گیرید و به صفحات پایین‌تر میروید. یکی از مواردی که می‌تونه به گوگل این رو نشون بده بالا بودن نرخ بانس‌ریت هست.

منبع: mahhamco.ir