در سال 2010 اولین زمزمه های تاثیر سیگنال های شبکه های اجتماعی بر رتبه بندی و سئو سایت شنیده شد.در همان زمان بود که تعدادی از متخصصین شروع به نوشتن مقاله هایی در خصوص تاثیر شبکه های اجتماعی بر روی رتبه بندی سایت ها کردند. به مرور زمان سوالی در ذهن کاربران شکل گرفت:

آیا برای رتبه بندی سایت ها موتور جستجو از شبکه های اجتماعی هم استفاده می کند؟

با تحقیقاتی که انجام شد داده هایی فیسبوک مورد استفاده توسط گوگل قرار نمی گرفت. اما ریتوئیت شدن توست کاربران یک راه لینک سازی شناخته می شد.در نتیجه توئیتر مورد توجه تمامی سایت ها قرار گرفت و از همان زمان توئیتر در بین کاربران شناخته شد.

شبکه های اجتماعی و تاثیر آنها بر روی سئو سایت

شبکه های اجتماعی به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر روی رتبه بندی سایت شما تاثیر می گذارد. البته لازم به ذکر می باشد که در تاثیر سیگنال های شبکه های اجتماعی هنوز ابهامی وجود دارد اما روز به روز این تاثیر بیشتر می شود.

تاثیرات مستقیم شبکه های اجتماعی بر سئو سایت

  • تعداد افرادی که سایت شما را در فیس بوک لایک می کنند.
  • میزان اشتراک گذاری در فیس بوک
  • تعداد کاربرانی که شما را در توئیتر لایک کرده اند.
  • تعداد توئیت هایی که لینک سایت شما در آن وجود دارد.

تاثیرات غیر مستقیم شبکه های اجتماعی بر سئو سایت

  • تعداد مشتریانی که رضایت خود را در مورد برند شما ثبت کرده اند.
  • افزایش Inbound Link  به منظور از بازدید بیشتر کاربران از نام تجاری شما
  • میزان مدتی که کاربران در سایت شما می مانند و باز دید دوباره کاربران از سایت شما

اثرات مستقیم شبکه های اجتماعی بسیار بدهی است و شما می توانید به راحتی از تاثیرات آن بر روی رتبه بندی سایت خود استفاده کنید. در ادامه مقاله می خواهیم توضیحات بیشتری راجع تاثیرات غیر مستقیم شبکه های اجتماعی بر روی سئو سایت بدهیم .لازم به ذکر است که شبکه های اجتماعی به فیس بوک و توئیتر ختم نمی شود و گوگل پلاس ، لینکدین و اینستاگرام هم می تواند در روند بالا رفتن رتبه شایت به شما کمک کند.

تعداد مشتریانی که رضایت خود را در مورد برند شما ثبت کرده اند.

شرکت ها و برند های بزرگ جهان امروزه از شبکه های اجتماعی به عنوان یک پل ارتباطی بین کاربران خود استفاده می کنند.مشتریان به راحتی می توانند به کمپانی ها توئیت کنند و از آنها جواب بگیرند.ارتباط آسان کاربران با کمپانی ها می تواند حس صمیمیت و آسانی را برای مشتریان به وجود آورد و وفاداری مشتریان ان کمپانی را افزایش دهد.پیامی که کمپانی ها از طریق شبکه های اجتماعی ارسال می کند می تواند خود را در ذهن کاربران شناخته تر کند و خود را نسبت به دیگر رقبا بهتر جلوه بدهد.مانند تبلیغ مشهور I’m a Mac, I’m a PC و یا حتی سایت های داخلی خودمان مانند دیجی کالا.

افزایش Inbound Link  به منظور از بازدید بیشتر کاربران از نام تجاری شما

این گزینه یکی از مهمترین تاثیرات شبکه های اجتماعی بر روی سئو سایت شما می باشد. این لینک ها در واقع لینک هایی می باشند که از متن سایت های دیگر به صفحات سایت شما لینک داده می شود.و در دید گوگل از اهمیت بسیاری در لینک های داخلی و خارجی دارد. زیرا امکان بازدید کاربران و کلیک روی آن بسیار زیاد می باشد.زمانی که اسم برند شما در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی زیاد برده شود قطعا لینک های زیادی زده خواهد شد و همان طور که می دانید یکی از مهم ترین راه های افزایش رتبه سایت افزایش لینک های شما می باشد.

میزان مدتی که کاربران در سایت شما می مانند و باز دید دوباره کاربران از سایت شما

هر چه افزایش بازدید کاربران از سایت شما بالا تر برود و کاربران بیشتری به سایت شما سر بزنند و بیشتر در سایت شما بمانند  بانس ریت سایت شما بیشتر می شود و باعث بالا تر رفتن رتبه سایت شما می شود . و گوگل این موضوع را در نظر می گیرد به دلیل اینکه کاربران زیادی به ساید شما سر می زنند سایت شما دارای محتوای جذاب تری خواهد بود.