در دنیای امروز سئو و بهینه سازی سایت روز به روز در حال تغییر و پیشرفت است. به همین دلیل پس از مدتی دیگر کارایی ندارند و عمرشان به سر می رسد. در این مقاله با روش هایی آشنا خواهیم شد که کاربران در وب فارسی از ان استفاده میکنند ولی قدیمی شده اند و اثر بخشی سابق را ندارند.

تولید بک لینکهای بیشتر برای افزایش رتبه

پیشتر قسمت اصلی هر پروژه سئویی این بود که بدون انالیز دامین لینک دهنده یا لینک های داده شده تا جای ممکن برای سایت بک لینک تولید کنیم. در آن زمان انجام این کار افزایش رتبه سایتمان را تضمین میکردند.تولید و جذب بک لینک همچنان جزء اصلی سئو  و بهینه سازی وب سایت است.تولید بک لینک جزو 5 فاکتور اصلی افزایش رتبه وب سایت است،اما اکنون روش تولید بک لینک با گذشته تفاوت پیدا کرده است.

اولین تغییرات در جذب بک لینک با آپدیت پنگوئن 0.2 اتفاق افتاد،به واسطه این تغییرات امروزه کیفیت بک لینکها به کمیت ان ارجحیت پیدا کرده،پس اگر بدانید که چگونه بک لینک تولید کنید باید بدانید که تولید چند بک لینک محدود ولی با کیفیت اثر بخشی بیشتری نسبت به میزان بالایی بک لینک بی کیفیت خواهد داشت.

پر کردن مطالب از کلمات کلیدی برای افزایش رتبه

در گذشته بسیار حائز اهمیت بود که متن مورد نظر را از کلمات کلیدی پر کنید. اما حالا گوگل از شیوه یایندکس معنایی نهفته (latent semantic indexing _ LSI) استفاده می کند،این سیستم ایندکس از سال 2004 مورد توجه گوگل قرار گرفت و پس از آن هر آپدیتی به الگوریتمهای گوگل اضافه شد بیش از پیش مورد استفاده قرار گرفت.

روش کار این سیستم ایندکش از این قرار است که محتوای موجود در سایت را کراول میکند و پر تکرار ترین کلمات را که با هم ترکیب شده اند به عنوان کلمات کلیدی قرار می دهد،همچنین سیستم ایندکس معنایی نهفته در محتوای سایت به دنبال کلمات مترادف با کلمات کلیدی کی باشد.

مزیت این سیستم این است که لازم نیست دیگر به زور کلمات کلیدی مورد نظر را در محتوای سایت جا کنید با خیال راحت محتوا را برای توجه مخاطب بنویسید نه رباطهای جستجو گر گوگل،موتورها و رباتها با توجه به کلمات یا مترادف های کلمه مورد نظر متوجه منظور شما میشوند.

استفاده از تولید محتواهای کوتاه و جامع 

استفاده از تولید محتواهای کوتاه هم می تواند برای مخاطب شما جذاب و کار آمد باشد اما برای سئو جایگاهی ندارد. پس به همین خاطر سعی کنید تولید محتوای خود را بلند تر و با کیفیت منتشر کنید.

محتوای تکراری

یکی از خطاهایی که سئو از شما می گیرد استفاده از محتوای تکراری می باشد که به شدت با این کار مخالف است حتما سعی کنید در هنگام تولید محتوای خود از تکرار اجتناب کنید و از روش باز نویسی استفاده کنید.

استفاده نکردن از دیدگاه های کاربران و به کار بردن دیدگاه جعلی

90 درصد کسانی که به سایت شما برای خرید مراجعه می کنند ابتدا به نظر کاربران شما رفته و از نظر دیگر افراد برای خرید محصول شما استفاده می کنند.بعد از خرید هر یک از مشتریان در صورت راضی بودن آن فرد از محصول شما از او بخواهید دید گاه خود را در سایت ثبت کند.

زمان خود را با گذاشتن عکس داخل محتوا هدر ندهید.

امروزه سئوی داخلی سایت شما از اهمیت زیادی بر خوردار است . اما موتورهای جستجوی گوگل قادر به دیدن و شناسایی عکس شما نمی باشند. بنابر این شما باید از برچسب های متنی و درست کردن نام مرتب برای عکس خود به گوگل کمک کنید تا عکس شما را شناسایی کند.

بالا بردن رتبه برای بیشتر کردن ترافیک

این باور که افزایش رتبه ترافیک وب سایت شما را بالا می برد کاملا غلط می باشد.با این وجود که شما در بالای لیست کاربران وجود دارید اما این امر باعث نمی شود بر روی وب سایت شما کلیک کنند .و این امر دلایل خودش را دارد.

  • ممکن است کلمات کلیدی درستی انتخاب نکرده باشید. مثلا از کلماتی در کلمات کلیدی خود استفاده کرده اید که هیچ ربطی به محتوای سایت شما نخواهد داشت.
  • صفحه وب سایت و متا دیسکریپشن شما آنقدر جذاب نیست که کاربر را برای کلیک بر روی آن ترغیب کند.