با خرید اکانت موز میتوانید تمام مشکلات سئویی سایتتان را مشاهده کنید و برای رفع آنها اقدام کنید تا رتبه سایت شما در گوگل و دیگر موتورهای جستجو افزایش یابد. همچنین امکان پژوهش کلمات کلیدی و بررسی رتبه سایت شما و رقبایتان در گوگل برای کلمات کلیدی مورد نظرتان و تغییرات رتبهها در نتایج جستجوی گوگل را میتوانید در اکانت ماز پرو خود مشاهده کنید.
بهینهسازی موتورهای جستوجو یا SEO یک استراتژی بازاریابی دیجیتال است که به کسبوکار شما کمک میکند ترافیک باکیفیت به وبسایت خود هدایت کنید. این موضوع نیاز به صرف زمان و هزینه دارد، بنابراین از شرکتهای متخصص در این زمینه کمک میگیرند. یکی از این شرکتهای متخصص که ابزارهای آن میتواند به سئوی وبسایت شما کمک کند، moz است. در این مطلب به این پرسش پاسخ میدهیم که Moz چیست و چگونه میتواند به سئوی وبسایت شما کمک کند. با افراک همراه باشید.
MOZ PRO چیست؟
MOZ Pro برنامه تحت وب SEO با حق پرداخت ماهیانه است که با کمک ابزارهای تجزیه و تحلیل آن میتوانید رتبه صفحات سایت خود را در موتورهای جستجو ارتقا دهید.
Moz همچنین ابزارهای رایگانی مانند Open Site Explorer و Keyword Explorer دارد که به صورت محدود میتوانید از آنها استفاده کنید. برای مثال میتوانید ماهیانه به صورت رایگان تا 20 عبارت در Keyword Explorer جستجو کنید که برای اشتراک ماهیانه 149 دلاری محدودیت به 5.000 عبارت کلیدی افزایش مییابد.
بسیاری از امکانات Moz Pro (مانند ابزارهای مدیریت کمپین و ابزارهای پژوهشی مانند Rank Tracker, Crawl Test, On-Page Grader و غیره) بدون داشتن اشتراک ماهیانه در دسترس نیستند.
در بخش Open Site Explorer علاوه بر حذف محدودیتهای روزانه، با کمک اشتراک Moz Pro به معیارهای شبکه های اجتماعی و امتیاز اسپم نیز برای بررسی سایتها دسترسی خواهید داشت و همانطور که گفتیم محدودیت روزانه استفاده از Keyword Explorer به 5.000 افزایش مییابد و همچنین با خرید اشتراک اطلاعات بیشتری در MozBar برایتان نمایش داده میشود.
وب سایت MOZ
وبسایت موز به نشانی www.moz.com یه سایت آنلاین برای بررسی سایت های دیگه و رتبه بندی اونهاست، در واقع بررسی سئو سایت هم یکی از مهمترین فعالیتهای این سایت است. سایت MOZ از دوتا فاکتور مهم برای بررسی و رتبه بندی سایت ها استفاده میکنه که عبارتند از: Page Authority و Domain Authority.
Domain Authority یا اعتبار دامنه عددی بین صفر تا صد است که هرچی این عدد به صد نزدیکتر باشه یعنی دامنه قویتره که خود این فاکتور بر اساس یه سری فاکتورهای دیگه تعیین میشه.
مزایای استفاده از وبسایت moz pro
از مزیتهای این سایت اینه که بهتون یه ابزار کلید وازه ارائه میده و اجازه میده تا سئو محلی خودتون رو آنالیز کنین. این ابزار واقعاً دقیقه و نتایج معتبری رو از اهمیت هر کلید واژه و میزان رقابتی بودنش در سئو محلی نشون میده.
در واقع این ابزار همون چیزیه که هر سئو کار حرفهای بهش دل میبنده وگرفتارش میشه.
محصولات MOZ
MOZ Pro ابزار خیلی کارآمد است که به کسب و کارها کمک میکنه تا جنبههای مختلف سئو سایت خودشون رو مدیریت کنن. این ابزار برای Google Analytics عالیه!
آنالیز مخاطب moz pro
moz pro به شما کمک میکنه تا مخاطب خودتون رو بهتر درک کنین. وقتی بازدید کنندگان وارد سایت شما میشن، خبردار میشین که چطوری وارد سایت شما شدن، مثلاً از طریق تبلیغات پولی که انجام دادین اومدن، شما رو جستجو کردن و یا با رسانه های اجتماعی پیداتون کردن.
این ابزار بهتون کمک میکنه تا یاد بگیرین چطوری ملت برای کسب و کار شما جستجو میکنن. متوجه کلید واژه هایی که مخاطبتون برای پیدا کردن محصولات یا خدمات شما استفاده میکنه میشین.
و وقتی متوجه بشین مخاطب برای پیدا کردن شما از چه مواردی استفاده کرده میتونین برای اون کلمات کلیدی وقت و انرژی بیشتری بذارین و لیدهای بیشتری رو به سمت صفحه خودتون هدایت کنین.
اکانت MOZ PRO چه امکاناتی دارد؟
Moz Pro عملکردهای SEO زیر را ارایه میدهد
- Rank tracking (پیگیری رتبه)
- Keyword research (تحقیق کلید واژه)
- Link profile analysis (تجزیه و تحلیل پروفایل لینک)
- Site Crawl (کراول سایت)
- On page optimization (بهینه سازی داخلی صفحات)
ایا میدانید از MOZ PROبرای چی استفاده میکنیم؟
Moz به وب سایتها کمک میکند ترافیک ارگانیک خود را با ردیابی رتبه بندی در موتور جستجو و شناسایی فرصتهای موجود، بهبود دهند.
چرا این مهم است؟ موقعیت بهتر در موتورهای جستجو، باعث میشود که ترافیک رایگان بیشتری به دست آورید.
Moz Pro به طور موثر رتبه بندی سایت شما در موتورهای جستجو را در طول زمان برای کلمات کلیدی مورد نظرتان پیگیری میکند تا بتوانید بهبود یا کاهش رتبه ها را مشاهده کنید.
به جای آنکه بنشینید و برای بهبود رتبه سایت تان در موتورهای جستجو دعا کنید، Moz به شما داده ها و بینش های عملی ارایه میدهد تا به تلاش های شما کمک کند.
بخشی از اصول سئو گر چه ساده هستند، اما در حفظ و بهبود رتبه شما در موتورهای کارساز هستند. اگر Moz Pro مشکلات فنی را در کد سایت شما پیدا کند، به شما توصیه میکند که چگونه آنها را بهبود دهید. این کمک می کند تا موتورهای جستجو در سایت شما بهتر بخزند و سایت شما را بهتر درک کنند. همچنین رعایت این موارد به گوگل این اطمینان را میدهد که سایت شما مشکلی ندارد و می تواند با اطمینان کاربران را به سایت شما هدایت کند. رعایت موارد سئو باعث میشود از مشکلات پرهزینه ای که میتواند باعث آسیب رسیدن ناگهانی به رتبه سایت تان و کاهش ورودی از موتورهای جستجو میشود، در امان باشید.
البته هر ابزار سئو تنها می تواند به شما کمک کند. ابزارهای سئو نمیتوانند برای شما محتوای خوب ایجاد کنند و یا برایتان بک لینک بگیرند.
اکانت MOZ PRO مناسب چه افرادی هست ؟
Moz Pro میتواند به اکثر سازمان ها در اکثر صنایع کمک کند. مشتریان عبارتند از کارآفرینان، کسب و کارهای کوچک و متوسط و شرکت های سئو که به بهینه سازی سایت مشتریان متعدد میپردازند.
برای استفاده از Moz نیازی نیست که متخصص SEO باشید. Moz Pro برای کسانی که روزانه از آن استفاده میکنند، میتواند ارزشمند باشد. اگر تنها چند بار در ماه وارد اکانت Moz تان شوید ممکن است هزینه توجیه نگردد.
Moz واسط کاربرپسندی دارد و اکثر افراد به راحتی میتوانند از آن استفاده کنند. البته برخی از سئوکارها معتقدند که Moz میتوانست جزئیات بیشتری را پوشش دهد. قیمت Moz Pro (99 تا 599 دلار در ماه) با بسیاری از رقبای مشابه تقریبا برابر است. در حالی که این هزینه واقعا ارزان نیست، با این حال برای اکثر سازمان هایی که به SEO اهمیت میدهند، هزینه ای هنگفت نخواهد بود. اگر آنها بخاطر Moz رتبه بندی کلمات کلیدی خود را بالا ببرند، هزینهای که بابت این اکانت پرداخت میشود کاملا توجیه پذیر است.
Moz pro چه کمکی میتواند به سئو بکند؟
پس از پاسخ به پرسش moz چیست ، اکنون به معرفی خدمات این شرکت در حوزه سئو میپردازیم. محبوبترین خدمات moz در این زمینه عبارتاند از:
- Audience analysis : در واقع این ابزار به شما کمک میکند مخاطبان وبسایت خود را بیشتر بشناسید. به عنوان مثال بفهمید از کجا به وبسایت شما هدایت شدهاند یا چه مسیری را در آن طی میکنند.
. Site rankings : هدف از سئو در واقع بهبود رنک شما در صفحه نتایج موتورهای جستوجو است. این ابزار از moz به شما کمک میکند عملکرد رنک گرفتن خود در کلمات کلیدی مشخص را دنبال کنید. در این قسمت شما همچنین میتوانید عملکرد سایت خود را با رقبای خود مقایسه کنید.
- Crawling/Auditing : وقتی شما از اکانت moz خود استفاده میکنید، این شرکت به شما پیشنهاد میدهد به ربات خزنده آنها اجازه دهید سایت شما را پیمایش و بررسی کند. در این صورت میتوانید مشکلات سایت خود را متوجه شوید و آنها را برطرف کنید.
مهمترین شاخص های ابزار moz pro
Domain Authority
میزان اعتبار دامنه وارد شده را نشان می دهد. این اعتبار از تعداد لینک ها و کیفیت لینک های داده شده به این دامنه به دست می آید و عددی بین 0 تا 100 است. هر چه این عدد بالا تر باشد، می توان گفت که دامنه مورد نظر از اعتبار بالا تری برخوردار است.
Authority page
مشابه دامین اتوریتی است با این تفاوت که میزان شاخص یاد شده را برای یک صفحه خاص از وبسایت نشان می دهد. باید توجه داشته باشید که پیج اتوریتی ممکن است بیشتر یا کمتر از دامین اتوریتی باشد.
Linking domains
تعداد کل دامنه هایی که به وبسایت مورد نظر لینک داده اند را نمایش می دهد.
Inbound links
تعداد کل لینک ها به وبسایت داده شده را نمایش می دهد. با این توضیح که ممکن است از یک دامنه چند لینک به وبسایت شما داده شده باشد.
Spam score
این شاخص یکی از شاخص های اصلی برای بررسی لینک ها است و عدد آن نمایانگر میزان لینک های بد و بی کیفیت داده شده به یک وبسایت می باشد. میزان این شاخص به صورت درصدی بیان می شود و عدد صفر به معنی میزان خیلی کم لینک های بی کیفیت است.
مشخص است که هر چه میزان این عدد پایین تر باشد، نمایانگر کیفیت بالای لینک های وبسایت خواهد بود. این شاخص را می توانید برای تمامی لینک های وبسایت چک کرده و لینکی که در آن Spam score بالا بوده را شناسایی کرده و نسبت به حذف آن اقدام نمایید.
با استفاده از ابزار Link Explorer می توانید بهترین صفحات سایت از لحاظ تعداد و کیفیت لینک ها، لینک های حذف شده، انکر تکست ها (anchor text) و …. را مشاهده نمایید و به پروفایل کاملی از لینک های وبسایت خود دسترسی داشته باشید. استفاده از این قسمت برای تحلیل وضعیت یک وبسایت و مقایسه آن با رقبا بسیار مهم است.
تفاوت DOMAIN AUTHORITY & AUTHORITY PAGE
Domain Authority که همان اعتبار دامنه نیز می باشد در حقیقت اعتبار یک وب سایت را نمایش می دهد برای مثال دامین آتوریتی را خانواده معروفی در منطقه خود فرض کنید که همه آنها را می شناسند در اینجا دامین آتوریتی همان خانواده است که اعتبار بسیاری در محله شما دارد. اما Page Authority که به آن اعتبار صفحه وب سایت می گویند در مثال فوق نقش اعضای خانواده را ایفا می کند مثلا اعتبار فرزند کوچک در خانواده نسبت به فرزند بزرگتر کمتر است و یا برعکس این اعتبار در حقیقت همان دامین آتوریتی می باشد. بنابراین تفاوت دامین آتوریتی و پیج آتوریتی در اعتبار و ارزش وب سایت ها می باشد هر چه اعتبار وب سایت بیشتر باشد ارزش صفحات آن وب سایت نیز بیشتر خواهد بود و برعکس با دامین آتوریتی پایین پیج آتوریتی آن سایت نیز کاهش پیدا خواهد کرد.
authority page چه تاثیری در سئو سایت دارد؟
Page Authority یا اعتبار صفحات معیاری است که توسط moz ارائه شده و از 0 تا 100 است. این امتیاز نشان دهنده اعتبار صفحات سایت در گوگل و سایر موتورهای جستجو است. بالا بود این معیار احتمال بیشتری برای کسب رتبه بالاتر در گوگل دارد. این اعتبار قابل انتقال به سایت دیگر و همچنین قابل خریداری نیست.
تفاوت Moz با Moz pro در چیست ؟
همانطور که در قسمتهای قبلی نیز اشاره شد در نسخه رایگان و بدون پول سایت ماز میتوانید اطلاعات محدودی را در مورد وبسایتتان کسب کنید. بسیاری از امکانات پیشرفته این سایت زمانی در اختیار شما قرار خواهد گرفت که از نسخههای حرفهای آن استفاده کنید.
در صورتیکه آدرس وبسایت خود را در بخش Free SEO Tools سایت Moz وارد کنید این اطلاعات به شما نشان داده خواهد شد.
- اعتبار دامنه
- Linking Root Domains
- کلمات کلیدی رتبه گرفته
- نمره اسپم
- بهترین صفحاتی که بک لینک گرفتهاند
- بهترین دامنههایی که به سایت لینک دادهاند
- نمودار لینکهای دریافت شده و از دست داده
- لیست کلمات کلیدی بر اساس CTR
- بهترین کلمات کلیدی رتبه گرفته
- Top Featured Snippets
- Branded keywords
- میزان توزیع کلمات کلیدی رتبه گرفته
- بیشترین رقبای موتور جستجو
معرفی ابزار Fresh Web Explorer سایت moz
این ابزار یکی از ابزار های جدید و بسیار کاربردی از وبسایت moz است و وظیفه آن پیدا کردن فرصت های لینک سازی از سراسر وب می باشد. در این ابزار می توانید تمام منشن هایی که به وبسایت و برند شما در سراسر وب شده است را پیدا کنید. برای مثال می توانید تمام صفحه هایی که در آن ها نام برند یا وبسایت شما آورده شده است اما به شما لینک داده نشده را پیدا کنید.
معرفی ابزار Keyword Explorer کاوشگر کلمات کلیدی moz
به صورت کلی می توان این ابزار را مهم ترین و پر استفاده ترین ابزار برای انجام فرایند سئو و بهینه سازی وب، معرفی کرد. همانطور که حتما می دانید، کلمات کلیدی از مهمترین فاکتور ها در سئو هستند. کلمات کلیدی، سر نخ هایی هستند که با استفاده از آن ها می توان محتوای بهینه شده تولید کرد.
برای موتور های جستجو محتوا از هر چیز دیگری مهم تر است. برای این که بتوانید محتوا را به صورت هدفمند تولید کنید، نیاز دارید که کلمات کلیدی مناسب کسب و کار خود را شناسایی کرده و روی آن ها متمرکز شوید. معمولا سئو کار ها از ابزار keyword planner گوگل برای تحقیق کلمات کلیدی استفاده می کنند. اما این ابزار moz هم بسیار کاربردی و مطمئن است و می توان از آن برای برنامه ریزی تولید محتوای خود استفاده کرد.
در این ابزار تنها کافی است که یک کلمه کلیدی را وارد کنید تا تمامی مشخصات و ویژگی لازم را مشاهده نمایید. در این جا به برخی از اطلاعاتی که در این ابزار می توانید به آن ها دسترسی داشته باشید، اشاره می کنیم.
Monthly volume
میزان جستجوی ماهانه کلمه مورد نظر را نمایش می دهد. این مورد را می توان از ابزار گوگل نیز به دست آورد. اما اطلاعات moz در این قسمت معمولا بهتر و دقیق تر از سایر ابزار های موجود است. چرا که moz به جای استفاده صرف از اطلاعات گوگل از اطلاعات جمع آوری شده کاربران نیز استفاده می کند.
Difficulty
همانطور که از نام آن مشخص است، نمایانگر میزان سختی یک کلمه کلیدی است. هر چه عدد این قسمت بیشتر باشد، تلاش بیشتری برای رتبه گرفتن در آن کلمه کلیدی لازم است.
قیمت پکیج Moz Pro
قیمت: از 99 دلار در هر ماه شروع می شود.
Moz Pro همچنین به عنوان یک ابزار جستجوگرها شناخت زیادی را به دست می آورد زیرا قابلیت های مختلفی را در یک مجموعه همه در یک جمع می کند.
به ویژه برای مشاغل در مقیاس بزرگ ، Moz Pro تعداد قابل توجهی از مؤلفه ها را برای کمک به خط پایین شما فراهم می کند. از خزیدن تا تحقیقات کلمات کلیدی ، مراحل مختلف SEO را برجسته می کند ، و در نظارت بر پیشرفت های کمپین شما ماهر است.
در هر دو جبهه محلی و ملی ، Moz Pro چشم انداز استثنایی از دید دارد. گزارشات آن به شما در اجرای توصیه های معتبر ، پیوند دادن فرصت ها و ملاحظات کیفیت محتوا کمک می کند.
نتیجه گیری
با توجه به نیاز روزافزون دنیای دیجیتال به تحلیل وبسایت و شناخت دقیق پارامترهای آن باید اذعان کرد که ابزارهایی مانند سایت Moz به همه سئوکاران و وب مسترها کمک میکند تحلیلی عمیقتر از وبسایت خود داشته باشند. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که هیچ یک از این ابزارها کامل و کافی نیستند مخصوصا که ما در ایران معمولا با مشکلاتی مانند تحریم دست و پنجه نرم میکنیم و ابزارهای تحلیل سئو هم از زبان فارسی پشتیبانی نمیکنند. بنابراین ما باید همیشه به دنبال ابزارهای مکملی باشیم که بتوانیم از آنها در کنار ابزارهای مطرح جهانی و به سود خودمان بهرهمند شویم. ابزار تحلیل سئوی جت سئو یکی از بهترین و کاملترین ابزارهایی است که با رقابتپذیری بالای خود همواره توانسته کمک شایانی به کاربران ایرانی در تحلیل وبسایتشان بکند.
بدون دیدگاه